bedste Trompetmærker anmeldelse i 2018

trompeter er mest almindeligt indstillet på Bb-banen. Det betyder, at når du brummer ind i dem uden at trykke på nogen af ventilerne, er noten, der kommer ud, en Bb. For de fleste er det dog ikke det, du lærer i starten. De fleste bandlærere vil fortælle dig, at du spiller en C i stedet.Bb-trompeten er forskellig fra mange andre instrumenter, såsom fløjte, trombone, klaver og hele strengsektionen, fordi den ikke spiller på koncertbane. Dette er det udtryk, vi bruger til et instrument, der læser en C på arket og spiller en C som en note. Mens du spiller en Bb-trompet, når du læser noder for at spille med et symfoniband, bliver din musik transponeret tre halve trin lavere.

Instrumentproducenter og trompetafspillere vælger Bb-trompeten til sin lyd. En koncert pitch C trompet har en lysere, luftigere, mere sølvfarvet tone, der vandrer fra den lyd, vi er kommet til at forvente af en trompet. Det er simpelthen ikke så artikuleret et instrument. Scott Sakurai skriver, at populariteten af Bb-trompeten delvis skyldes dens anvendelse i militæret. “På trods af militæret foretrak deres valveless signalering bugler i Bb, formentlig fordi lyden bærer bedre, og det er de bugler, der havde ventiler tilføjet dem til at blive moderne kornetter. Det var fornuftigt at bygge trompeter i samme nøgle af hensyn til de kunstnere, der så let kunne skifte mellem dem.”

Hvad adskiller en Bb fra en C, piccolo trompet eller endda D trompet? Svaret er størrelse. Tænk på strings-familien. En violin er lille og spiller høje toner, mens en kontrabas er meget stor og spiller meget lave toner. Når du laver en trompet større, går den naturlige lyd, den producerer, også lavere.

dit opfølgningsspørgsmål vil sandsynligvis være ‘ hvis Bb-trompeter er så populære, hvorfor skriver vi ikke bare de noter, du rent faktisk spiller, i stedet for at transponere dem for hvert arrangement? Svaret: hvis hver del til trompeter af forskellig størrelse blev skrevet på koncertbanen, ville trompetspillere lære forskellige fingeringer for de samme toner, der blev spillet på forskellige trompeter. Især med begyndertrompetblæsere er det meget lettere for en komponist at blot transponere hans eller hendes score for at passe til den trompet, han eller hun kræver.

Bell taper, størrelse og form:

en trompets klokke er i høj grad ansvarlig for klang og kvalitet af tone i en trompet. Som du måske gætter, er ikke alle klokker skabt ens. De spænder bredt i størrelse og form. En klokke, der har en blød, gradvis kurve til det vil generelt skabe en blødere, varmere lyd. Klokker med korte, pludselige kurver har tendens til den edgier, brassier side af tingene. Med hensyn til størrelse, ligesom boringen, et større horn vil producere en større, mere beriget støj, men vil være sværere at spille re: lungekapacitet. En mindre klokke vil gøre det nemt at opretholde en note, men det vil være en mere formindsket, mindre lyd.

Tuning Bell vs Valve Slides:

mens du undersøger din næste trompet, vil du uden tvivl slå på sondringen mellem en almindelig eller ventil-slide-tuning trompet og en trompet udstyret med en tuning bell. Her er forskellen: når du normalt indstiller en trompet, justerer du en, to eller tre af ventilrutschebanerne for at få dit horn til at lyde rigtigt. Tuning bell tilbyder en ekstra glidekomponent, der ligger mellem ventilklyngen og krydset mellem klokken. At få din trompet i harmoni er generelt lettere med en tuningklokke sammenlignet med ventilrutschebanerne, fordi du kun skal justere en komponent sammenlignet med tre. Der er ingen signifikant forskel i lyd.

hvad er det lavet af?

næsten alle messing instrumenter er lavet af, godt, messing, produktet af kobber og galvaniseret. Nogle sjældne eller dekorative trompeter kan være lavet af guld eller sølv, men disse er ualmindelige.

Variation forekommer med hensyn til messingens forskellige sammensætninger. Gul messing er den mest typiske. Den stammer fra 70% kobber og 30% kobber. Guld messing har ikke noget guld, det er 80% kobber, 20% galvaniseret. Som du måske gætter, sølv messing har ingen sølv, men i stedet nogle nikkel.

næsten hele instrumentet er lavet af messing for at opretholde en ensartet, ringetone. Skruer kan være stål, og spytventilen har normalt en kork på enden af den for at holde interferensen nede på et minimum.

nogle producenter vil inkorporere en lille mængde tin i trompetklokken for at give den en mere klangfuld, ringetone, og andre vil stadig omfatte guld-eller sølvbelægning for at lege med lyd endnu mere.

trompet vs Cornet

mens disse instrumenter ofte har samme tonehøjde og anvender de samme fingermønstre, får subtile forskelle dem til at lyde anderledes.

en af de vigtigste forskelle mellem trompet og coronet er formen på boringen. På en trompet er den cylindrisk, og på en kornet antager den formen af en gradvist stigende kegle (fra mundstykke til klokke). Trompeten vil som følge heraf have en mere piercing, direkte lyd, mens kornet er blødere og varmere.

Hvis du lige er startet, anbefaler vi at starte på en trompet. Når du har opbygget nok læbestyrke til at få en god jævn lyd, skal du prøve kornet og se, hvilken du kan lide bedre.

nu hvor du ved lidt om hornet, er det tid til at finde ud af, hvilke mærker der er bedst.

fem bedste Trompetmærker

Shilke

Shilke trompeter kan tilpasses på næsten enhver måde, du kan forestille dig. De tilbyder seks forskellige ‘linjer’ af trompet: den traditionelle B & design af serien, HD-serien, Håndværksserien, ‘Faddis-modellen’, Shilke I32 Bb og Tuning Bell-modeller.

Shilke blev grundlagt i 1956 af den berømte trompetist og bandleder Renold O. Shilke. De fleste af virksomhedens instrumenter er stadig Renolds eget design. Baseret i, og fremstilling fra Melrose Park, Illinois, de er et af de mest populære messinginstrumentfirmaer i verden. Deres mundstykker er især efterspurgte.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.