topp 10 bästa Ukuleles för nybörjare 2021 recensioner

bara för att du är ny på ukulele betyder inte att du inte ska få ett instrument som har ett underbart ljud. De bästa ukulelerna för nybörjare kommer att se ut och låta bra. Dessutom blir de lätta att lära sig och öva på.

för att lära dig allt om våra val för de bästa ukulelesna för nybörjare och få en praktisk Köpguide, Fortsätt läsa. I den här artikeln svarar vi på alla frågor du kan ha om ukuleles för nybörjare. Och om du bara är nyfiken på ukuleles i allmänhet, kolla in dessa andra artiklar här, här, här och här.

topp 10 bästa Ukulele för nybörjare recensioner

1 Kala officiell lär dig att spela Ukulele sopran Starter Kit

Kala är ett av de mest kända ukulele varumärkena av en anledning. Företaget är ett kraftverk i ukulele-industrin, och deras produkter talar för sig själva. Kala är inrymt i Petaluma, CA, en stad cirka trettio mil norr om San Francisco. Så du vet att när du köper ett Kala-instrument köper du bara de bästa USA-designade ukulelerna. Det som är bra med Kala är också att de alltid uppdaterar sina instrument och gör ett nytt tillskott till sin produktlinje.

Fortsätt läsa . . .

Kala-tjänstemannen lär dig att spela Ukulele är en av tre modeller i märket Learn to Play. Allt om Lär dig att spela Ukulele sopran Starter Kit är utformat för nybörjare. Det finns gratis Lär dig att spela appar som medföljer köpet av instrumentet. Dessutom finns det en snabbstartshäfte som får dig att gå på produkten så fort du får den. Slutligen gör kvaliteten och hållbarheten hos alla kalas instrument Learn to Play Ukulele till ett perfekt val för skolor och alla nybörjare.

vårt betyg: (4.7 / 5)

pros
  • hög kvalitet och hållbara instrument.
  • ett bra instrument för skolor.
  • mycket prisvärd.
  • kommer i sopran, konsert och tenorinstrument.
nackdelar
  • inget klipp-på TUNER ingår.
  • banden kan vara skarpa om de trycks för hårt.

2 Kala exotisk Mahognykonsert

Kala är känd för sina underbara ukuleler. Företaget har funnits i ett decennium och specialiserat sig på att göra högsta kvalitet och mest hållbara instrument runt. Kala har sitt huvudkontor norr om San Francisco i Petaluma, CA i Ko land. Men det har inte hindrat företaget från att skapa en global närvaro i ukulele-industrin. De fortsätter att uppdatera och lägga till sina produktlinjer, vilket säkerställer att du får den mest up-to-date ukulele tillgängliga.

Plus . . .

När du är redo att uppgradera från lära sig att spela ukulele, kommer du att vara redo för kalas exotiska mahogny Konsert ukulele. Detta är fortfarande ett bra instrument för nybörjare, men den större storleken—det här är ett konsertinstrument—och därmed bredare bandavstånd kräver en mer avancerad spelare. Det finns sex olika instrument i denna produktlinje, och de är alla gjorda av olika exotiska träslag. Den exotiska Mahognykonserten ukulele är gjord av mahogny är färgad i blå satin. Så, inte bara kommer det fantastiska ljudet att skilja dig från alla andra, men instrumentets blå utseende kommer också.

vårt betyg: (4.5 / 5)

Pros
  • Ultra-modern blue satin mahogany concert ukulele.
  • Great deep sound and high-quality construction.
  • Comes with Premium Aquila Nylgut strings.
  • Stays in tune well.
Cons
  • May be too large for young players.
  • dyrare än kalas lära sig att spela ukuleles.

3 Cordoba 15cm Konsert Ukulele

Cordoba är en annan stor ukulele för nybörjare tillverkare. Varumärket är främst känt för sina nylonsträngade gitarrer. Faktum är att du kan hitta dem listade som en av de bästa klassiska gitarrtillverkarna i vår artikel här. Cordoba producerar dock inte bara stora klassiska gitarrer. Deras ukuleler är också fantastiska.

det är inte allt . . .

Cordoba 15cm Konsert Ukulele är ett bra instrument för någon som vill lära sig. Det kommer att komma igång med sin lätt att spela band. Dessutom har den en vacker mahogny topp, rygg och storlekar. Finishen är satin. Greppbrädan, bron, sadeln och muttrarna är alla gjorda av kompositträ. Ändå minskar detta inte 15 cm hållbarhet, spelbarhet eller ljudkvalitet. Sammantaget är detta ett utmärkt val för en ukulele för nybörjare konsert eller tenor storlek instrument.

vårt betyg: (4.5 / 5)

fördelar
  • bra ljud för pengarna.
  • den elektriska versionen är tillgänglig.
  • kommer i konsert -, sopran-och tenorstorlekar.
  • bra för intermediärer också.
nackdelar
  • dyrare än kala ukuleles.
  • kinesiska gjord av kompositträ.

4 Kala KA-15s mahogny sopran Ukulele

Kala är en så välkänd och respekterad ukuleleproducent för nybörjare att det är vettigt att de skulle ha många instrument på vår topp tio lista. Företaget grundades för ett decennium sedan i Petaluma, CA. De har fortfarande sitt huvudkontor i Petaluma, som ligger ungefär trettio mil norr om San Francisco. Alla deras instrument är utformade i USA. Och vissa produceras till och med här.

vill du veta mer? Läs vidare . . .

kalas KA – 15s mahogny sopran Ukulele är en av de mest populära ukulele storlekarna och den minsta. Detta instrument är bra för spelare i alla storlekar och åldrar. Mahogny topp, rygg och sidor är vackra och hållbara. Och valnötgreppbrädan ger verkligen en snygg touch till instrumentet. Plus, för pengarna kan du inte slå ljudet av denna ukulele för nybörjare.

vårt betyg: (4.5 / 5)

fördelar
  • bra ljud.
  • mycket prisvärd för nybörjaren.
  • Sopranstorlek är liten nog för även små barn.
  • vacker satin mahogny finish.
nackdelar
  • inga val är ingår.
  • online tuner app, så du måste ha internet att använda.

5 Cordoba 20cm Konsert Ukulele

Cordoba är en stor tillverkare av både nylon stora gitarrer och ukuleler. De drivs av en önskan att skapa underbara organiska träinstrument. Och, deras många stora ukulele produkter illustrerar deras framgång. De har ett antal ukulele produktlinjer. Ingen är dock bättre än 20CM

och . . .

om du vill ha en ukulele för nybörjare 2021 eller 2021 som också kan spelas av mellanprodukter, är 20cm Concert Ukulele något för dig. Det är en av de större storlekarna av ukulele. Plus, massor av storlekar och ytbehandlingar finns tillgängliga. Du kan även välja att välja en elektrisk version av 20CM. Tänk bara på att alla versioner av 20CM är gjorda i Kina och använder kompositträ på några av funktionerna—greppbräda, bro etc. Men det hindrar inte denna ukulele för nybörjare från att låta bra och hålla länge. Dessutom kommer den vackra mahognyfinishen och rosettmönstret att göra dig avundas av alla andra ukulele-spelare.

vårt betyg: (4.3 / 5)

Pros
  • Lots of size and finish options, including electric.
  • Rosette pattern and body shape are class and beautiful.
  • Wonderful sweet sound.
  • Durable wood and construction.
Cons
  • Fairly expensive for a beginner instrument.
  • banden inte spola med greppbräda.

6 Bondi ukulele Starter Kit

Bondi Ukuleles har en liten men passionerad grupp anställda som är dedikerade till att ge dig de bästa möjliga ukulelerna. Ägarna till företaget, Joel och Marcus, är ukulele entusiaster som vet vad som gör ett bra instrument. De började Bondi Ukuleles när de träffades på ett symposium i Bangkok. Båda grundarna är australiska och hämtar sin inspiration för instrumenten från Bondi Beach.

det är inte allt . . .

Bondi gör inte bara bra ukuleler för avancerade spelare. Istället kan vem som helst ha råd och köpa ett bra Bondi-instrument. Om du är nybörjare kan du prova Bondi Ukulele Starter Kit. Den innehåller allt du behöver för att börja spela ukulele. Den levereras med en komprimering fall, kände plockar, rem, glöd tuner, ackord stämpel, ackord affisch, videor, lektion, guider, och Bondi lovar att stå bakom sina instrument. I själva verket kommer detta startpaket och instrument med en livstidsgaranti från Bondi, vilket är betydligt längre än andra ukulele-garantier. Bondi tar risken ur ditt köp, så du kan fokusera på att lära dig ukulele.

vårt betyg: (4.9 / 5)

fördelar
  • all inclusive-satsen har allt du behöver.
  • levereras med livstidsgaranti.
  • mycket prisvärd med tanke på allt ingår.
  • hårt fodral skyddar ditt instrument.
nackdelar
  • ackord diagram inte så hjälpsam.
  • inte perfekt för en mellanliggande eller avancerad spelare.

7 Kohala Akamai sopran ukulele med bindning

Kohala Ukuleles är en annan ukulele-tillverkare som också tillverkar gitarrer. De producerar både nylon-och stålstränggitarrer utöver sitt breda utbud av ukuleler. Du hittar Kohala ukuleles i alla fyra storlekar: sopran, Konsert, tenor och baryton. De erbjuder nybörjarpaket samt enskilda instrument. Så, allt du behöver för en ukulele eller gitarr, kan du hitta från Kohala.

läs vidare . . .

Kohalas Akamai sopran Ukulele med bindning är ett traditionellt utseende, mahognyinstrument. Akamai-serien av ukuleler har instrument i alla fyra storlekar. Det finns också elektriska ukuleler i denna serie tillgängliga. Akamai sopran Ukulele med bindning kommer med bindning på kanterna av instrumentets kropp. Dessa skyddar den från skador. Och, det är inte alla bara ser ut. Kohala Akamai sopran Ukulele med bindning har ett vackert och traditionellt ljud som är klart och ljust.

vårt betyg: (4.6 / 5)

fördelar
  • traditionellt utseende och ljud.
  • begränsad livstidsgaranti.
  • extremt prisvärd
  • bindning på kanter skyddar instrumentet väl.
nackdelar
  • Tuners kan inte installeras korrekt.
  • Sopranstorlek kan vara för liten för vissa.

8 Luna Tattoo Konsert mahogny Ukulele med Gig Bag

Luna är en gitarr tillverkare som också gör ukuleles. Företaget är en grundpelare i recensionerna för Oldtimemusic. Här är en annan artikel som talar om Luna på djupet. Luna har sitt huvudkontor i Tampa, FL, så är ett annat amerikanskt företag. De erbjuder ett brett utbud av instrumenttyper, inklusive mandoliner, banjos, bouzoukis och Cajon för att väcka kreativitet i artistgemenskapen.

men . . .

Luna ’ s ukuleles är en av de främsta anledningarna att köpa från detta företag. Det finns många ukulele-erbjudanden i alla fyra storlekar. Men Tatueringskonserten mahogny Ukulele med Gig Bag är en av Lunas bästa ukuleler för nybörjare. Ordet ”tatuering” i namnet på denna ukulele indikerar det coola svarta mönstret på instrumentet. Den har designen av traditionell hawaiisk kroppsprydnad. Denna speciella design står för livslängd och uthållighet, vilket är exakt vad instrumentet kommer att ge dig.

vårt betyg: (4.4 / 5)

fördelar
  • ovanlig hawaiiinspirerad design på instrumentkroppen.
  • all träkonstruktion.
  • rensa och resonera ljud.
  • kommer också i en elektrisk modell.
nackdelar
  • frakt kan ta ett tag.
  • inkluderade strängar är inte de bästa.

9 Donner Konsert Ukulele mahogny DUC-1

Donner grundades 2012. Och sedan dess har de fokuserat på att skapa nya musik-och prestandaupplevelser. Detta är det mest omfattande varumärket på vår lista. De gör en mängd olika instrument-inte bara gitarrer och ukuleler, men vind, slagverk, och tangentbord instrument samt. Dessutom erbjuder de också scenutrustning. Du kan hitta deras produkter i många av våra recensioner, inklusive Detta, detta och den här.

det är inte allt . . .

Donners ukuleler är lika högkvalitativa som resten av produkterna som erbjuds av varumärket. De representeras bäst av konserten Ukulele mahogny DUC-1. Detta är en stor tjugotvå tums produkt. Den levereras med strängar, clip-on tuner, instrument väska, och rem. Essential du kommer att få allt du behöver för att komma igång med att spela ukulele. Dessutom har Donner skapat sin DUC – 1 med ett fantastiskt ljud, en robust mahogny kropp och lätt att spela form.

vårt betyg: (4.6 / 5)

fördelar
  • vacker form, färg och hantverk.
  • innehåller alla verktyg du behöver för att komma igång.
  • trä är sakkunnigt torkat och monterat.
  • smidig känsla på alla hörn och leder.
nackdelar
  • kan vara för stor för vissa barn.
  • behöver justeras ur lådan.

10Lohanu ukulele Concert Size Bundle

namnet Lohanu är faktiskt sammanfogningen av tre ord: kärlek, Ohana och enhet. Kärlek och enhet är självförklarande. Ohana betyder dock familj och samhälle på Hawaiian. Lohanu fick sitt namn genom att kombinera dessa tre ord och sträva efter att leva upp till de värderingar de representerar. Lohanu är specialiserat på att göra ukuleler och är ett kanadensiskt företag. De hävdar att de är ett av de bästsäljande ukulele-varumärkena i USA och Kanada.

Plus . . .

deras produkter lever upp till hype. De kommer med en livstidsgaranti. Lohanu erbjuder också en gratis lektion på deras hemsida. Den ukulele Concert Size Bundle illustrerar vad som gör Lohanu en sådan stor ukulele för nybörjare företag. Den levereras med två remknappar för att fästa den medföljande remmen. Det finns också ännu fler extrafunktioner. I paketet hittar du en tuner, fodral, två val, Paracord Ukulele hängare och en extra uppsättning strängar. För en sådan prisvärd produkt är det belopp som följer med denna ukulele fantastiskt.

vårt betyg: (4.8 / 5)

Pros
  • Lots of great included accessories.
  • Comes in concert, soprano, and tenor sizes.
  • Very affordable considering what’s included.
  • Twenty-four inches long is large enough for most adults.
Cons
  • Hard to keep in tune.
  • efterbehandling är inte alltid perfekt.

Se även: Topp 7 bästa ukulele för barn i 2021 recensioner

bästa ukulele Köpguide för nybörjare

nu när du känner till de tio ukuleles för nybörjare som vi rekommenderar 2021, ta en titt på den här köpguiden. Det hjälper dig att begränsa dina val för att hitta det instrument som bäst passar dig.

• Extras

Som framgår av ovanstående lista över recensioner innehåller vissa ukuleler för nybörjare extra objekt utöver instrumentet. Du kommer sannolikt att få en tuner eller tillgång till en tuning app. Det finns också produkter som kommer med fodral, remmar, extra strängar och undervisningshäften.

Om du är en komplett nybörjare måste du köpa ett allomfattande ukulele-paket. Dessa buntar kommer vanligtvis med rabatt. Så det sparar pengar för att köpa alla tillbehör med din ukulele. Men om du har spelat ukulele tidigare eller har någon utrustning kanske du inte behöver oroa dig för att köpa ett paket. Eftersom varje ukulele och tillverkare kommer med sin egen uppsättning extrafunktioner, måste du bestämma vad du behöver innan du köper instrumentet.

• typ av trä och finish

Ukuleles finns i en mängd olika träslag och finish. Vanligtvis kommer det att finnas en typ av trä som används för Fram -, Bak-och sidor. Och en annan typ av trä kommer att användas för greppbräda och tuners. I allmänhet är de flesta ukuleler gjorda av mahogny. Det är ett slitstarkt och robust trä. Men du kan också hitta tall, gran eller andra lövträd som används i instrumentet.

Du kommer förmodligen att vilja hålla dig borta från instrument som är 100% kompositträ. Sammansatt trä är en blandning av en mängd olika träslag som har limmats ihop. Kompositträ är mindre starkt och miljövänligt. Du kan hitta kompositträ som används på instrumentets mindre delar. Eller det kan finnas kompositträ som används vid konstruktionen av hela ukulelen. Vi rekommenderar att du håller dig borta från alla kompositprodukter.

• storlek

många instrument kommer i familjer. Tänk på strängfamiljen, med sina fyra storlekar av violin, viola, cello och bas. Detta är också viol de gamba-Familjen—Ett Barockinstrument-med storlekarna sopran, alt, tenor och bas. Förbise inte förhållandet mellan namnen på violstorlekarna och vokaltyperna. Den länken kan hjälpa dig att bestämma den relativa storleken på varje instrument.

liksom dessa instrument finns ukuleles i fyra huvudstorlekar. Storlekarna har också vokalnamn, som violerna. Deras namn är sopran, Konsert, tenor och baryton. Sopran ukuleles är den minsta och mest comm storlek. Ukulele för nybörjare konsert eller tenor är mindre comm än sopranos. De är medelstora. Bariton ukuleler är ganska sällsynta. Men några av företagen på vår lista ovan producerar baritonstorlekar ukuleles.

Om du just har börjat kommer du att vilja köpa en ukulele som är på den lilla storleken. Detta är särskilt viktigt för barn. Om instrumentet är för stort blir det svårt att lära sig fretsarna. Så börja med ett sopran-eller konsertformat instrument och arbeta dig upp.

slutsats

de bästa ukulelerna för nybörjare kommer med extrafunktioner, är en enkel Storlek att spela och är gjorda av högkvalitativt trä. Medan alla produkter på vår topp tio listan ovan uppfyller dessa krav, det finns en som går utöver. För överkomliga priser, användbarhet och övergripande affär kan du inte slå Kala-tjänstemannen lär dig att spela Ukulele. Den har allt du behöver för att komma igång med ukulele och mer.

även om du väljer ett annat instrument på vår topp tio lista kan du inte gå fel. Ukulele är ett bra instrument med en rik historia som kan lägga till variation i ditt spel. Den har ett unikt ljud som lämpar sig för bluegrass och andra folkmusikgenrer. Men du behöver inte vara en folkspelare för att älska och spela ukulele.

instrumenten är alla så överkomliga att du inte har något att förlora. Prova en ukulele för nybörjare idag. Du lär dig en ny färdighet och blir kär i ett ovanligt och underbart instrument.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.