Maybaygiare.org

Blog Network

Bonita Falls

Bonita Falls var en av de fossene der du virkelig måtte se forbi sine feil for å sette pris på sin sanne skjønnhet samt moro fra opplevelsen av å få til det.

på et av våre besøk klarte vi til og med å få et overraskelsesbesøk fra bighornfår rett rundt selve fossen!

Bonita_Falls_136_06122020 - Bonita Falls
Bonita Falls

når det er sagt, var de fleste feilene menneskeskapte.så det er håp for en rehabilitering av denne turen hvis myndighetene her bryr seg om å iverksette tiltak som strever etter det.

Faktisk fikk vi oppleve både det gode, det dårlige og det stygge Med Bonita Falls, som vi vil dele med deg på denne siden.Som for noen av fossens egenskaper var det en av de høyere fossene I Sør-California, da Det sies å ha en kumulativ dråpe på rundt 400ft.

vi kunne Imidlertid bare se sin endelige 150ft-dråpe fra basen (vist på bildet ovenfor).

Bonita_Falls_129_05072011 - Fjern utsikt over de vanskelige å se øvre nivåene Av Bonita Falls fra en nærliggende campingplass

dens vanskelig å se øvre nivåer var bare i stand Til å bli sett fra en avstand i nærheten på en privat campingplass avkjøring.

Å Legge Til lokke Av Bonita Falls var eventyret vi måtte gå gjennom.

dette innebar fording Lytle Creek i høy flyt, en grov boulder scramble i en vask, og deretter en liten bit av noen rock scrambling for å komme rett foran fossen.om Sommeren lærte vi at Den høye strømmen Av Lytle Creek gjorde et fint sted å leke i vannet, som barna virkelig likte.

Bonita_Falls_020_06122020 - Folk som spiller I Lytle Creek, som kan være ganske vann spille sted I Sommer
Folk som spiller I Lytle Creek, som kan være ganske vann spille sted I Sommer

så det var ikke uvanlig å se mange familier sette opp plen stoler og easy-ups mens du nyter en god tid rundt lytle crek Selv.Faktisk Hadde Bonita Falls alle muligheter til en foss som tilhørte vår Topp 10 Beste Sør-California Fosser Liste hvis ikke for urban blight og søppel.

Urban Blight På Bonita Falls

den eneste virkelige bummer med denne fossen var tilstedeværelsen av vanvittige mengder graffiti og søppel gjennom hele turen (som du kanskje har gjettet dette allerede fra å se på bildene på denne siden). Selv om jeg har sett slike dårlige skjermer av respekt for Naturen på steder som Eaton Canyon Falls og Hermit Falls blant andre, tror jeg at denne langt tok hjem kronen til Den mest søppelfossen som vi har vært så langt i Southland.

Bonita_Falls_15_035_12312015 - den uheldige virkningen av urban sykdom rammer bonita Falls eventyret
den uheldige virkningen av urban sykdom rammer Bonita Falls eventyret

det er veldig trist at et slikt vakkert sted som dette kan degenerere til noe du forventer å se i hetten.Men jeg antar det går for å vise deg hvor skjøre Naturen kan være, og hvor lett det er å ødelegge en god ting når du lar den. jeg håper Personlig At San Bernardino Forest Service kan gjøre noe med Det, men jeg lurer på hvor ressursbegrenset National Forest Service er.Dette er spesielt tilfelle når det er nær nok til foten byer som Rancho Cucamonga.

Bonita_Falls_128_06122020 - Graffiti og søppel var frodig gjennom Bonita Falls-turen, inkludert de skjulte stedene som i dette bildet hvor noen forlot en målpose full i bunnen av dette bildet

Slik Nærhet Til Utviklingen Inviterer Urban Blight Til Å Krype Inn Og Stadig Legge Press på ressurser som er nødvendige for å håndheve regler og rydde opp i det resulterende rotet.

Bonita Falls Adventure-Crossing Lytle Creek

Bonita Falls Adventure startet etter å ha parkert bilen i en av pullouts i området rundt samløpet Av Middle Fork Og South Fork Av Lytle Creek (se veibeskrivelse nedenfor).

Når vi kom ut av bilen og scrambled ned mot Bredden Av Lytle Creek, måtte vi se etter et sted å krysse den bekken for å få tilgang til vasken på den andre siden. På mitt første besøk her hadde bekken høy flyt som jeg trodde det var forræderisk nok til å ansette elvkryssingsteknikker sett i overlevelsesshow (eller i det minste være villig til å vende tilbake hvis bekken var dypere enn lårene mine).

Bonita_Falls_135_05072011 - Traversering Lytle Creek i høy flyt under et besøk I Mai på et vått år (2011)
Traversering Lytle Creek i høy flyt under et besøk I Mai På et vått år (2011)

ved elvekryssingsteknikker mente jeg at jeg måtte lete etter Den Bredeste Delen Av Bekken Eller Elven, Løsne Midjebeltet På Pakken Min, Vende Oppstrøms Og Bruke En Pinne eller Trekkingstang for ekstra balanse. For ekstra komfort, jeg faktisk krysset Lytle Creek I Keens og deretter endret tilbake til fjellsko når jeg kom forbi creek krysset.Men på et andre besøk fire år senere (midt i En flerårig tørke i Hele California) Ble Lytle Creek lett krysset av hele familien mens den var relativt tørr.

Bare vår datter trengte litt hjelp for å komme over mens de fortsatt var tørre.

Bonita_Falls_15_011_12312015 - Julie og Tahia traverserer Lytle Creek ved hjelp av noen planker som noen hadde lagt ut her mens bekken var i lav flyt
Julie og Tahia traverserer Lytle Creek ved hjelp av noen planker som noen hadde lagt ut her.hadde lagt ut her mens bekken var i lav flyt

Det Virket Til Og Med Som Om Noen Folk Plasserte Fallne Trær Eller Logger (Og Til Og med En Planke) Som Krysset En Del av Bekken for Å Gjøre krysset lettere.

Unødvendig å si, på det andre besøket var det ingen endring av sko nødvendig.

Bonita Falls Adventure-Traversering Bouldery Wash

uansett var ankelbeskyttelsen fra fjellsko definitivt nødvendig på denne turen fordi neste fase av eventyret involverte å gå en bred og bouldery vask.

det var her at tanken på å vri en ankel krysset våre sinn, selv om vi hadde på seg riktig fottøy.

Bonita_Falls_015_05072011 - Kontekst av bouldery wash som vi måtte krysse på vei Til Bonita Falls
Kontekst av bouldery wash som vi måtte krysse på vei Til Bonita Falls

så mens vi var i vasken, lagde vi en beeline for sør (venstre) veggen av south fork Of Lytle Creek.

Vi gjorde dette fordi fossen» trail » selv manglet noen skilting som indikerer sin tilstedeværelse, og sørveggen var den nærmeste veggen etter bekken krysset.Dermed fungerte Det som en slags sti guide for oss siden vi visste at vi måtte forlate vasken på denne siden på et tidspunkt (omtrent en halv kilometer eller så fra bekken krysset).

Uten veggen fungerer som vår sti guide, vi potensielt kunne ha gått glipp av den delen av stien som forlot svært bred og bouldery vask og gikk opp Til Bonita Falls.

Bonita_Falls_15_023_12312015 - Julie og Tahia på vei opp bouldery wash på vei Til Bonita Falls
Julie og Tahia på vei opp bouldery wash på vei til Bonita Falls

selvfølgelig ved å klemme den sørlige veggen av vasken, opplevde vi den blandede posen med ujevn Fot Og Noen Øyeblikk Av Lettelse Av Stien Var Relativt Flat.

canyon veggen også tilbudt en god del skygge I Løpet Av Vinteren morgen, men mindre så I Løpet Av Våren.om Sommeren var skyggen minimal eller ikke-eksisterende, så det gjorde for en enda varmere tur.

Når det er sagt, viste det seg at det var mer flatere og mindre rockier uformelle stier nærmere den andre siden av vasken (nærmere campingplassene) og til slutt mot midten av vasken.

Bonita_Falls_15_026_12312015 - Klemmer sørveggen av den brede bouldery wash på vei opp Til Bonita Falls
Klemmer sørveggen av den brede bouldery wash på vei opp Til Bonita Falls

dermed tenkte vi at på et første besøk, klemmer sørveggen kan være enklere Ting Å Gjøre Selv Om Fotturer Kan Være Tregere Går. På returturen var Det imidlertid fornuftig å vandre i de flatere og mer soleksponerte bruksstiene i midten eller den fjerne enden av vasken siden vi visste hvor vi måtte gå generelt for å gå tilbake til den parkerte bilen. Uansett, når vi nådde den ganske enkle å gå glipp av stien omtrent en halv kilometer fra bekkenkrysset, klatret vi opp en mer konvensjonell sti, som til og med passerte et beroligende tegn litt over vasken selv.Vi kunne se denne avkjøringen fordi det var flere trær og vegetasjon rundt denne flukten fra vasken, som antydet at det var vann i denne skjulte canyon.

Bonita_Falls_15_044_12312015 - Julie og Tahia klatrer opp til graffiti-laced skiltet som stien nå klatret over vasken mot Bonita Falls
Julie og Tahia klatrer opp til graffiti-laced skiltet som stien nå klatret over vasken mot bonita falls

det var synd skiltet ikke si Noe, Og Det Var Dekket Av Graffiti, Men Det Skiltet Slags Mentalt Forsikret Oss Om At Vi Var På Rett Vei Til Bonita Falls.

Bonita Falls Adventure-Den Siste Strekningen til Fossen Base

Neste, vi fortsatte å gå oppoverbakke fra at graffiti-laden skilt som stien gikk forbi mer spray-malt steinblokker mens veving mellom busker og trær.

Da måtte vi gå opp noen flere steinete klatrer blant mer graffiti før vi gjenvunnet brukssporet i hovedsak ved siden av bekken som var ansvarlig for Bonita Falls. Sannsynligvis Etter ytterligere 10 minutter eller så var vi endelig opp den siste av de steinete klatringene som førte oss rett til foten av fossen.

Bonita_Falls_082_06122020 - Tahia nyter vannet nær Bunnen Av Bonita Falls
Tahia nyter vannet nær Bunnen Av Bonita Falls

ens de siste 10 minuttene av å gå og scrambling ble brattere med mange deadfall hindringer Og glatte steinete seksjoner, var de relativt tamme nok til at selv vår fire År Gamle Datter Var I Stand Til Å Gjøre det For det Meste Alene.

ved foten av fossen var det mulig å gjøre litt mer scrambling for å komme helt opp til bassenget under Den største høye dråpen Av Bonita Falls. det virket som om graffitiens intensitet var maksimert rundt selve fossen, noe som illustrerte hvor forurenset denne ellers vakre fossen var.

Når det er sagt, på en av våre tidlig sesong besøk, dette var også stedet hvor vi så istapper sprer seg ut fra de øvre delene av fossen mens bighorn sauer beiter høyt oppe på klippene i nærheten.

Bonita_Falls_15_084_12312015 - en bighorn sau sett akkurat som Vi hadde rett Ved Bonita Falls
En bighorn sau sett akkurat som Vi hadde rett Ved Bonita Falls

gitt hvor bratt de omkringliggende klippene var, måtte vi være bevisste på fjellfall og istappfare.

så vi bodde så langt borte fra klippeveggene som vi kunne, og vi sov ikke lenger enn vi trengte.

faktisk, bighorn sauene vi så var utilsiktet sparker ned steiner, som raskt ramlet til bunnen av fossen. Å bli truffet av en av disse steinene ville definitivt forårsake skade, og det illustrerte bare de iboende farene ved et sted så vakkert som dette.

Bonita_Falls_088_05072011 - En av de små hulene nær hoveddråpen Av Bonita Falls
En av de små hulene nær hoveddråpen Av Bonita Falls

i tillegg til fossen (og sauene), gjorde jeg også en bratt scramble opp sørsiden av canyon Opp Til Der Det Var En Trio Av Små Grotter Samt Muligheten For Glimt Bonita Falls’ viktigste dråpe stiger over bladverket.

jeg fant denne scramble før den endelige enden som inneholdt selve fossen.Uansett klarte Jeg bare å scramble opp til to av de tre hulene da den tredje grotten involverte scrambling på en kant, og det virket ikke trygt å gjøre ytterligere scrambling i jakten På Bonita Falls ‘ øvre nivåer. Utsikten Over Bonita Falls fra dette forhøyede utsiktspunktet fikk meg til å innse at hovedfallet kan være mer som 150ft i stedet for 90ft som jeg opprinnelig hadde tenkt.

Bonita_Falls_15_148_12312015 - Julie og Tahia på vei tilbake over bouldery vask på vei til vår parkerte bil ved foten av disse fjellene opp foran
Julie og Tahia på vei tilbake over bouldery vask på vei til vår parkert bil ved foten av disse fjellene opp foran

Som sagt, Som Resten Av Denne Siden Canyon, Disse Hulene Ble Også Lastet Med Graffiti, Og Jeg La Merke Til Toalettpapir Skitten med bæsj Venstre rett foran en av hulene.Klart, villmarksetikk ble Ikke overholdt her, og det viste på en måte mangelen på respekt og forsømmelse som dette stedet ser som et resultat.uansett tok det meg omtrent 30 til 45 minutter i hver retning for å dekke omtrent 1,5-til 2-mils returtur og scramble. Da Julie, Tahia og jeg gjorde denne turen som en familie i 2015, brukte vi omtrent 2,5 timer unna bilen (litt lenger enn de 90 minuttene jeg hadde brukt da jeg gjorde denne turen solo fire år før).

Bonita_Falls_018_06122020 - Gjennom Lytle Creek under besøket i juni 2020 var det mange steder der folk lekte i vannet for å slå varmen
Gjennom Lytle Creek under besøket i juni 2020 var det mange steder der folk lekte i vannet for å slå varmen. var å spille i vannet for å slå varmen

til slutt, På Vår Sommer Besøk I Juni 2020 Da Bonita Falls Var Så Opptatt Som Vi Noensinne Hadde Sett Det, Vi Brukte 3 timer unna bilen, som inkluderte økt fotturer på grunn av parkering samt noen spilletid i Lytle Creek Og Bonita Falls.

Myndigheter

Bonita Falls ligger I San Bernardino National Forest nær Rancho Cucamonga I San Bernardino County, California. Det administreres av USDA Forest Service. For informasjon eller henvendelser om området samt gjeldende forhold, besøk deres hjemmeside eller Facebook-side.

PHOTOSDIRECTIONSVIDEOMORE INFO

Bonita_Falls_001_01182021-på et veldig varmt besøk i midten av januar 2021 måtte vi parkere på omtrent samme sted som vårt besøk i juni 2020, som sannsynligvis la til en halv kilometer i hver retning. Dessverre brydde de fleste av menneskene vi møtte ikke å maskere opp til tross for pandemisituasjonen I Sør-California't bother masking up despite the pandemic situation in Southern CaliforniaBonita_Falls_011_01182021 - under vårt besøk i Januar 2021 Til Bonita Falls, la vi merke til at det var mange barrikader satt opp for å hindre at folk parkerte nærmere Bonita Falls. Det var da vi begynte å lure på om disse barrikadene var COVID - 19-relaterte
Bonita_Falls_012_01182021-mens jeg så ned mot Lytle Creek, ble jeg ganske overrasket over hvor mye flyt som eksisterte selv om vi var i midten av januar. Det var nesten Som Om Våren allerede hadde kommet to måneder for tidlig!
Bonita_Falls_015_01182021 - under vårt besøk i januar 2021 antok Vi At Lytle Creek ville flyte lavt gitt den tørre Og varme Vinteren vi hadde. Derfor kom vi uforberedt og ikke har en endring av sko for å enkelt få av denne krysset Av Lytle Creek't have a change of shoes to easily get by this crossing of Lytle Creek
Bonita_Falls_018_01182021 - Julie og Tahia vandring I Sør Gaffel Av Lytle Creek vask i jakten På Bonita Faller under overraskende varm sol i midten av januar 2021
bonita_falls_034_01182021-jeg forventet definitivt ikke å se vann så langt nedstrøms bonita falls i south fork lytle creek vask under vårt besøk i januar 2021 (En Tørr Og Varm Vinter Sannsynligvis På Grunn Av Global Oppvarming)'t expect to see water this far downstream of Bonita Falls in the South Fork Lytle Creek wash during our January 2021 visit (a dry and warm Winter likely due to Global Warming)
Bonita_Falls_038_01182021 - tilbake på graffiti-laced skiltet ved munningen av siden canyon inneholder Bonita Falls
Bonita_Falls_045_01182021 - Tahia og Julie går opp stien som fører Til Bonita Falls mens du prøver å ikke tankene urban blight
Bonita_falls_049_01182021 - nærmer seg bonita falls med overraskende God Vinterflyt i midten av januar 2021
Bonita_falls_054_01182021-mens du kryper Tilbake Til hulene og en forhøyet utsikt over bonita falls, noen forlot en søppelbøtte her blant de tungt merkede steinene
Bonita_Falls_063_01182021-Hevet utsikt ser ned På Bonita Falls med noen tungt merket rock og massevis av umaskerte individer ved basenBonita_Falls_023_iPhone_01182021 - tahia sitter før bonita falls i januar 2021
Bonita_falls_080_01182021-i tillegg til mange mennesker som ikke hadde masker, var de heller ikke sosialt distanserende gitt den begrensede eiendommen ved foten av bonita falls, noe som gjorde chilling her farligere enn pre - Pandemi dager
Bonita_Falls_107_01182021 - Tilbake i vask Av South Fork Lytle Creek, hvor vi kunne puste lettere igjen som vi gjorde vår vei tilbake til Lytle Creek Veien
Bonita_Falls_115_01182021 - Tahia finne Det lettere å bare vasse over lytle creek barbeint som vi dro tilbake fra bonita fallsBonita_falls_132_01182021 - gjør det tilbake mot vår parkerte bil (nær At Fartsgrensen Tegn), som var ganske veier fra stedet der vi krysset lytle creek som en del av bonita falls fottur
Bonita_Falls_001_06122020 - da Vi besøkte Bonita Falls i juni 2020, måtte vi parkere ganske mange veier lenger ned Lytle Creek Road på grunn av overbefolkning, som Julie mistenkte var et direkte resultat AV COVID-19 nedleggelser på fornøyelsesparker og vannparker sammen med sosiale medier som gir mer oppmerksomhet til fosser. Forresten, dette bildet og de neste flere bildene fant sted under vårt besøk i juni 2020
Bonita_Falls_014_06122020 - under besøket i juni 2020 la vi merke til At Green Mountain Ranch nå ble Skjult Dekar. Dette viser deg hvor langt Ned Lytle Creek Road At vi måtte parkere for å nå de kjente scrambling stedene For Bonita Falls
Bonita_Falls_023_06122020 - tilsynelatende hadde noen bygget denne rock 'bridge' som tillot meg å komme over Lytle Creek uten å ødelegge Mine Goretex fjellsko, Men Julie og Tahia foretrukket å bytte til vannsandaler eller Crocs for å føle den kule bekken til offset sommervarmen i juni 2020'bridge' which allowed me to get across Lytle Creek without ruining my Goretex hiking boots, but Julie and Tahia preferred changing into water sandals or Crocs to feel the cool creek to offset the Summertime heat in June 2020
bonita_falls_025_06122020 - Tahia Og Julie Tilbake I Det Vidåpne Boulder Field Wash På Vei Til Bonita Falls Etter å ha krysset Lytle Creek under vårt besøk i juni 2020Bonita_Falls_038_06122020 - det var definitivt lettere for oss å sosial avstand mens vi gikk i boulder - feltet under Vår Bonita Falls-tur i juni 2020
bonita_falls_041_06122020 - julie og tahia vandring på De mindre bouldery kantene Av Vasken, Selv Om Vi Også Måtte Håndtere Graffiti-Laced Veggene Under Vårt Besøk I Juni 2020
bonita_falls_045_06122020-under vårt besøk I Juni 2020 Til Bonita Falls, La Jeg Merke Til Denne Siden Mini-Canyon Hvor det så Ut Som det ville være en sesongmessig foss, men dette bortgjemte stedet var helt søppel som du kan se herBonita_Falls_047_06122020 - Ser over vasken fra munnen av den skjulte siden canyon på vei Til Bonita Falls under vårt besøk i juni 2020
bonita_falls_048_06122020 - i vårt besøk i juni 2020 var det ikke mye skygge langs canyonveggene som før, så det gjorde bonita Falls - Turen Enda Varmere Enn Vi Var Vant Til't much shade along the canyon walls like before so it made the Bonita Falls hike even hotter than we were used to
Bonita_falls_056_06122020-julie og tahia nærmer seg en del av vasken der Bonita Creek var fortsatt over overflaten under vårt besøk i juni 2020, og Dette fikk Tahia til å vandre i selve bekken
Bonita_Falls_058_06122020 - Tahia som gikk innenfor Bonita Creek i nærheten av der vi måtte forlate boulder - feltet og gå opp i canyon til Bonita Falls på vårt besøk i juni 2020
bonita_falls_059_06122020-som du kan se, var sosial distansering ganske problemet da vi var på vei inn i sidekanonen som inneholdt bonita Falls Under Vårt Besøk I Juni 2020
bonita_falls_062_06122020 - Julie vandrer forbi det kjente defaced skiltet ved munningen av side canyon som inneholder Bonita Falls. Det var et par i clearing vi nærmet hvor en fyr spilte en boombox eller hans iPhone under vårt besøk i juni 2020
Bonita_Falls_064_06122020 - Julie og Tahia fortsetter på den siste strekningen som fører opp Til Bonita Falls, men vi måtte prøve å ikke tenke på graffiti og også prøver å ikke røre noe under vårt besøk i juni 2020
bonita_falls_066_06122020 - tahia og julie klatret feilaktig opp denne delen av bonita creek da jeg backtracked Og Fant En Bedre Vei På Vei Til Bonita Falls I Juni 2020
Bonita_Falls_069_06122020 - mer graffiti på stien som fører opp Til Bonita Falls under vårt besøk i juni 2020Bonita_Falls_072_06122020 - Tahia og Julie nærmer Seg Bonita Falls i ganske god flyt på vårt besøk i juni 2020
Bonita_falls_076_06122020 - ser opp forbi en mellomliggende foss På Bonita creek mot bunnen av bonita falls på vår juni 2020 fottur
Bonita_falls_079_06122020 - bred titt på bonita falls med graffiti og mange mennesker i nærheten av sin base der sosial distansen var en litt av en utfordring under vår juni 2020 besøk
Bonita_Falls_089_06122020 - Kontekst av folk nyter stupebassenget ved Foten Av Bonita Falls i juni 2020
Bonita_Falls_106_06122020 - Ser ned ved stupebassenget ved foten av bonita falls med folk som slapper av i vannet under besøket i juni 2020
Bonita_falls_111_06122020 - profil slå opp på bonita falls som sett under besøket i juni 2020
bonita_falls_113_06122020 - ser opp mot toppen av bonita falls på våre juni 2020 besøk
Bonita_Falls_118_06122020 - jo lenger vi nølte På Bonita Falls under vårt besøk i juni 2020, jo flere mennesker som dukket opp og la til ytterligere sosialt distanseringstrykk
bonita_falls_122_06122020 - jeg kunne ikke unngå å legge merke til hvordan ingen gikk opp denne scrambling Banen For Å Komme opp Til Hulene Under Vårt Juni 2020 Besøk Til Bonita Falls't help but notice how nobody went up this scrambling path to get up to the caves during our June 2020 visit to Bonita Fallsbonita_falls_129_06122020 - tilbake på den første av hulene nær bonita Falls Under Vårt Besøk I Juni 2020
Bonita_Falls_130_06122020 - hulen var ikke dyp som du kan se dagslys fortsatt trenge blindvei i den første grotten Nær Bonita Falls som sett i juni 2020't deep as you can see daylight still penetrating the dead-end in that first cave near Bonita Falls as seen in June 2020
Bonita_Falls_133_06122020-Dette var den andre grotten I Nærheten Av Bonita Falls, som virket å ha mye mer graffiti på dette juni 2020 - besøket Enn Da Jeg Først Kom Hit I Mai 2011
bonita_falls_134_06122020 - inne i den andre grotten var det to små grunne kamre, som også var laced med mye graffiti under Mitt Bonita Falls Besøk I Juni 2020
Bonita_Falls_139_06122020 - Bredt forhøyet blikk mot den øvre delen Av hoveddråpen Av Bonita Falls sett fra nær hulene under mitt besøk i juni 2020
Bonita_Falls_143_06122020 - ser ned på konteksten av bunnen av bonita falls sett fra en graffiti-laced stein nær hulene under mitt besøk i juni 2020bonita_falls_157_06122020 - kontekstuell titt på bonita falls og menneskene nedenfor sett fra åsen ved hulene under mitt besøk i juni 2020
Bonita_Falls_165_06122020 - på vei tilbake til hovedsporet la jeg Merke til at det var denne kanten som inneholdt den tredje hulen under Mitt Bonita Falls juni 2020 besøk
Bonita_Falls_168_06122020 - Ser rett inn i den vanskeligere å nå tredje cave nær bonita falls på vår juni 2020 besøk
bonita_falls_170_06122020-Den Tredje Grotten var vanskeligere å nå på grunn av denne dropoff fronting munningen av hulen. Men du kan fortelle fra tilstedeværelsen av graffiti der at ingrates har fått tilgang til og merket området som sett på vårt besøk I Juni 2020 Til Bonita FallsBonita_Falls_173_06122020 - på turen tilbake fra Bonita Falls måtte vi vente på denne store gruppen som gikk opp Til Bonita Falls siden det var en sosial distansering utfordring under vårt besøk i juni 2020
bonita_falls_189_06122020 - tahia vandre i bonita creek mens i vask å fortsatt nyte følelsen Av Kaldt Vann Mot Sommervarmen Som Vi Var Tilbake Fra Bonita Falls I Juni 2020
Bonita_Falls_211_06122020 - Går tilbake over provisorisk rock 'bridge' På Lytle Creek slik at jeg kunne gjøre traversen uten å ødelegge gore-tex fjellsko under vårt besøk Til Bonita Falls i juni 2020'bridge' on Lytle Creek so I could make the traverse without ruining the Gore-tex hiking boots during our visit to Bonita Falls in June 2020
bonita_falls_224_06122020 - tahia koser seg i lytle creek etter Å Ha Kommet Tilbake Fra Bonita Falls Under Vårt Besøk I Juni 2020
bonita_falls_028_iphone_06122020 - kontekst av tahia som spiller i lytle creek nær 'rock bridge' mens vi ventet på at julie skulle skifte sko på slutten av vår tur. Bonita Falls fottur i juni 2020'rock bridge' while we waited for Julie to change shoes at the end of our Bonita Falls hike in June 2020Bonita_Falls_235_06122020 - Julie og Tahia stigende tilbake opp Til Lytle Creek Road som vi bestemte oss for å gå langs veien tilbake til bilen vår for å avslutte Vår Bonita Falls besøk i juni 2020
bonita_falls_238_06122020 - julie og tahia gikk langs lytle creek road da vi forsøkte å gjenopprette Vår Parkerte Bil På Slutten Av Vårt Bonita Falls Besøk I Juni 2020
bonita_falls_243_06122020 - ser over konteksten til lytle creek og bouldery wash vi nettopp hadde hiked på sett Fra Lytle Creek Vei på slutten Av Bonita Falls juni 2020 besøk
Bonita_Falls_251_06122020 - Julie og Tahia fortsetter å gå tilbake langs skulderen Av Lytle Creek Road for å gjenopprette vår parkerte bil på slutten Av Vår Bonita Falls fottur i juni 2020
bonita_falls_255_06122020 - ser ned over lytle creek fra veien på et annet par på jakt etter en annen Måte Å komme Tilbake Under Vårt Besøk I Juni 2020
Bonita_falls_256_06122020 - du kan fortelle fra dette bildet at vi måtte parkere ganske mye vekk fra nærmeste trailhead Til Bonita Falls under vårt besøk i juni 2020
Bonita_Falls_258_06122020-Ser mot et skogsskilt av Lytle Creek som ble merket med graffiti på vårt besøk i Juni 2020 Til Bonita Falls. Det var klart at ingen håndhevet lønns - og visningspassene, noe som trolig resulterte i den urbane blight på landskapet herBonita_Falls_260_06122020-på vårt besøk i Juni 2020 Til Bonita Falls, la jeg merke til mange håndskrevne og trykte skilt i hele parkeringsplassen langs Lytle Creek, da folkene som rydde opp her sannsynligvis ikke satte pris på å måtte håndtere alt søppel't appreciate having to deal with all the litter
bonita_falls_15_001_12312015 - den uformelle parkeringsplassen ved bjørnesikker Søppelbøtte I Starten Av Vårt Lytle Creek-Eventyr Til Bonita Falls Som Sett Under Vår Nyttårsaften fottur i slutten av desember 2015. Dette bildet og de neste bildene ble tatt på denne dagen's Eve hike in late December 2015. This photo and the next several shots were taken on this day
Bonita_Falls_15_008_12312015 - Julie og Tahia synkende mot Lytle Creek i lavere flyt på vårt andre besøk her i slutten av desember 2015
bonita_falls_15_013_12312015-julie Og tahia fullfører traversen av lytle creek I Lav Flyt Uten Å Få Sokkene Våte Under Vårt Nyttårsaften 2015 Besøk Til Bonita Falls's Eve 2015 visit to Bonita Falls
bonita_falls_15_014_12312015-ser nedstrøms fra Stedet Der Vi Krysset Lytle Creek Under Vårt Andre Besøk Her, som skjedde i slutten av 2015 (og det var også et tørt år)
Bonita_Falls_15_017_12312015 - Julie Og Tahia komme gjennom denne lille åpningen i bushen før du får på omfattende bouldery vask på vei Til Bonita Falls i slutten av desember 2015
bonita_falls_15_022_12312015 - det var ingen escaping utbredt graffiti selv på disse trærne i starten av vask Underveis Til Bonita Falls
bonita_falls_15_031_12312015 - julie og tahia krysser bouldery vask som vi ledet til den skyggefulle sørveggen, som også fungerte som vår sti guide for mye av tiden vi var i vasken selv på vei Til Bonita Falls i slutten av desember 2015
Bonita_Falls_15_037_12312015 - for å gi deg en liten følelse av kontekst, ser dette tilbake på et par turgåere dverget av fjellene og bredden på vasken bør gi en god følelse av omfanget av vasken på vei til bonita falls
bonita_falls_15_053_12312015 - julie Og tahia Går Forbi Litt Mer Graffiti I Den Siste Strekningen Av Eventyret Vårt Til Bonita Falls
Bonita_Falls_15_059_12312015 - Julie og Tahia nærmer seg Bunnen Av Bonita Falls mens de passerer flere spraymalte steiner På Nyttårsaften 2015 besøk's Eve 2015 visit
Bonita_Falls_15_064_12312015-Delvis utsikt Over Bonita Falls gjennom det meste nakne trær som vi var omtrent på slutten av turen på Vår Nyttårsaften 2015 Besøk's Eve 2015 visit
Bonita_falls_15_066_12312015 - direkte titt på bonita falls i lav flyt med en middels lavere dråpe som sett under vår behagelig rolig Og naturesque Nyttårsaften Opplevelse I 2015's Eve experience in 2015
Bonita_Falls_15_069_12312015 - Ser opp fra bunnen Av Bonita Falls flankert Av istapper På Nyttårsaften 2015's Eve 2015
Bonita_Falls_15_075_12312015 - en polarisert utsikt fra Bunnen Av Bonita Falls gir mer kontrast mellom vannet og den underliggende fjellveggen som sett i slutten av desember 2015
bonita_falls_15_089_12312015 - på vårt andre besøk til bonita falls i slutten av desember 2015, så vi ganske mange bighorn Sauer Beite Høyt Oppe På Klippene I Nærheten
bonita_falls_15_092_12312015 - Ser vei opp på profilen til en annen av bighorn sauer beite nær Bonita Falls På Nyttårsaften 2015's Eve 2015
Bonita_Falls_15_095_12312015-Vinklet se tilbake mot Bonita Falls flankert av istapper under vår slutten av desember 2015 besøk. Legg merke til paret nær fossen base for en følelse av skala's base for a sense of scaleBonita_Falls_15_104_12312015 - Scrambling helt opp til bunnen Av Bonita Falls for denne profilvisningen av sin skrånende dråpe flankert av istapper i slutten av desember 2015
bonita_falls_15_113_12312015-en annen titt på ørkenen bighorn sauer som ligger høyt oppe på Klippene Nær Bonita Falls I Slutten Av Desember 2015
bonita_falls_15_124_12312015-en annen av ørkenen bighorn sauer som ligger høyt oppe på klippene nær bonita Falls I Slutten Av Desember 2015
Bonita_Falls_15_129_12312015 - Julie og Tahia begynner å gå tilbake etter å ha fylt Bonita Falls i slutten av desember 2015 besøk
bonita_falls_15_133_12312015 - det var en virkelig skam At Det Var Så Mye Urban Sykdom På Bonita Falls Fordi Dette Stedet Hadde Makings Av Noe Virkelig Spesielt I Southland
bonita_falls_15_154_12312015 - Julie Og Tahia På Vei Tilbake Over Boundery Vask På Vei Tilbake til lytle creek road, hvor vi ble parkert
Bonita_Falls_15_168_12312015 - Endelig oppstigning opp bredden Av Lytle Creek Veien for å avslutte Vårt Bonita Falls Eventyr På Nyttårsaften I 2015's Eve in 2015
Bonita_Falls_001_05072011 - vi oppdaget denne fossen mens vi lette etter den rette uttrekkingen for å starte bonita falls fottur og scramble under Vårt besøk i mai 2011. Ikke gjør feilen å tro At Dette Er Bonita Falls (som vi nesten gjorde)!'t make the mistake of thinking this is Bonita Falls (as we almost did)!
Bonita_Falls_128_05072011 - hvis du ser dette skiltet, gikk du for langt for starten av scramble Til Bonita Falls. Men dette var der Jeg var i stand Til å se de øvre nivåene Av Bonita Falls
Bonita_Falls_132_05072011 - usignert pullout vi var ute etter var ikke langt forbi Green Mountain Ranch som sett I Mai 2011
bonita_falls_005_05072011 - ser mot lytle creek fra lytle creek road under vårt første eventyr til bonita falls tilbake i mai 2011bonita_falls_012_05072011 - julie scoping ut hvor var det beste stedet å krysse lytle creek under Vårt mai 2011 Besøk Til Bonita Falls
Bonita_Falls_014_05072011 - vi identifiserte at dette var det beste stedet å krysse Lytle Creek når det fløt høyt på vårt besøk Til Bonita Falls I Mai 2011
Bonita_Falls_137_05072011 - Meg på den andre siden Av Lytle Creek etter å ha gjort halv-deep crossing
Bonita_falls_018_05072011 - graffiti på et tre nær sørveggen Av South fork vask i mai 2011's wash in May 2011
Bonita_falls_020_05072011 - hugging graffiti-Laden Sørveggen av vask underveis til bonita faller på vår mai 2011 besøk
Bonita_Falls_121_05072011 - bruk stien forlater vask på vei opp Til Bonita Falls
Bonita_Falls_022_05072011 - en betryggende graffiti-laden skilt når jeg forlot vask og startet den siste strekningen til bonita falls
Bonita_falls_025_05072011 - steintrapper i løpet av de siste ti minuttene av turen/Scramble til bonita falls
Bonita_falls_029_05072011 - litt mer graffiti ved siden av en lavere kaskade nedstrøms av fjellet. bonita falls som sett under vårt besøk i mai 2011
Bonita_Falls_030_05072011 - Ser opp på en ganske fullstrømmende Bonita Falls under vårt besøk I Mai 2011
Bonita_Falls_043_05072011-Ser opp mot en av de graffitibelastede veggene ved Siden Av Bonita Falls som sett under vårt besøk I Mai 2011
Bonita_falls_044_05072011 - ser Opp mot toppen av bonita falls mot solen fra sin venstre side
Bonita_falls_055_05072011-ser bort fra Bunnen av bonita falls mot hauger av graffiti på en nærliggende vegg
Bonita_Falls_059_05072011 - Ser rett opp til toppen Av Bonita Falls fra sin base
Bonita_Falls_082_05072011 - Utsikt Over Bonita Falls fra den bratte stigningen opp til hulene
Bonita_falls_083_05072011 - Utsikt over bonita falls fra rett Foran en av hulene
Bonita_falls_086_05072011 - En Av Hulene jeg sjekket ut nær bonita falls
Bonita_falls_091_05072011 - Denne skammelige scenen var rett foran Den Andre Grotten jeg så rundt bonita falls. I dette bildet var en tungt-spray-malt fjellvegg og toalettpapir skitten med bæsj rett ved sin baseBonita_Falls_092_05072011 - Kontekst av en annen familie dukke opp og prøver å klatre for å komme nærmere Bonita Falls
bonita_falls_106_05072011 - ingen bildetekst
bonita_falls_109_05072011 - Ingen Bildetekst
bonita_falls_123_05072011 - Den Familien Foran Tok Det Som Dukket Opp å være en enklere vei midt i vasken. Vi klarte å gjøre det samme på vei ut siden vi visste hvor bilen vår var da vi dro tilbakeBonita_Falls_126_05072011 - Ser fremover mot pullouts langs Lytle Creek Road da vi nærmet Seg Lytle Creek selv mot slutten Av mai 2011 besøk

vi vil beskrive hvordan vi kjørte til bonita falls fra los angeles basin.

Vi startet med å kjøre østover på Noen av De østgående Motorveiene (f. eks. 10 Freeway, 60 Freeway, eller 91 Freeway) til den når I-15 går nordover (slags som hvordan vi skulle kjøre Til Vegas).

Bonita_Falls_009_05072011 - Kontekst av uttrekksområdet med en bjørnesikker søppelkanne, som var der vi startet vårt eventyr For Bonita Falls (merk hvor urørte Det var her I Mai 2011)
Kontekst av uttrekksområdet med en bjørn-proof trash can, som var der vi startet vårt eventyr for bonita falls (merk hvor urørte det var her i mai 2011)

Men som vi kjørte langs i-15 like nord for 210 motorvei nær rancho Cucamonga, vi tok sierra ave exit deretter slått Til Venstre for å gå dypere inn i fjellene. Til Slutt ble Sierra Ave Lytle Creek Road.

vi fortsatte å ta Lytle Creek Road for litt over 6 miles fra I-15. Når vi har gått forbi Lytle Creek Ranger Station (hvor vi også kan kjøpe Forest Adventure Passes), begynte vi å lete etter en uttrekkbar (ikke skiltet) med en bjørnesikker søppelbøtte.

Bonita_Falls_010_06122020-på besøk i juni 2020 måtte vi kjempe med mange mennesker, så vi måtte parkere rundt en kvart kilometer unna eller så. Julie mistenkte at overbefolkning var et direkte resultat av covid-19-nedleggelser ved vannparker og fornøyelsesparker, og dermed fikk folk til å strømme til mer naturlige steder
På et besøk i juni 2020 måtte vi kjempe med mange mennesker, så vi måtte parkere rundt en kvart kilometer unna eller så. Julie mistenkte at overbefolkning var et direkte resultat av covid-19-nedleggelser ved vannparker og fornøyelsesparker, og dermed fikk folk til å strømme til mer naturlige steder

Dette var mellom Skiltet Hidden Acres (tidligere Green Mountain Ranch) og BONITA Ranch RV & Campingplassskilt.

eventyret beskrevet ovenfor på denne oppskrivningen begynte fra denne uttrekkingen. Totalt sett vil stasjonen fra sentrum AV LA være ca 59 miles(eller omtrent 90 minutters kjøring).Nå Hvis Du er nysgjerrig på å få en fjern (men utilfredsstillende) utsikt over En av De øvre nivåene Av Bonita Falls, kan du kanskje se det når du slår av mot den private Bonita Ranch Campingplassen.

Bonita_Falls_249_06122020 - Ser ned i Sammenheng Med Lytle Creek og bouldery vask fører Til Bonita Falls sett fra Lytle Creek Road
Ser ned i sammenheng Med Lytle Creek og bouldery vask fører Til Bonita Falls sett fra lytle creek road

denne avkjøringen var bare en kort avstand Vest For Den Usignerte Uttrekk Beskrevet Tidligere For Å Starte Turen.

men vi måtte være bevisste på at eiere og gjester ikke setter pris på oss blokkerer trafikken for å fange denne visningen.

Finn Et Sted å Bo

Booking.com

Booking.com Anmeldelse: Er Det Legit Eller En Scam?

Nedstrøms til oppstrøms feie Av Bonita Falls ledsaget av mange unmasked individer i løpet av denne januar 2021 besøk

Omfattende feie Av Bonita Falls fra en vinkel før scrambling foran en mellomliggende tier med en direkte titt på det

360 graders feie Fra Toppen Av En Stein foran bonita falls

sjekke ut bonita falls Fra en bratt ås like utenfor Lengst av hulene feie opp og ned fossen sammen med alle mennesker overfylt på basen

opp og ned feie følgende Bonita Falls fra en forhøyet synspunkt over lengst av hulene

Sjekke ut en bighorn sau med uttalt avrundede horn før panorering over Til Bonita

bunnen opp feie Av Fossen med noen mennesker krysset Stream For Skala

top down feie av fossen fra en vinkel mens jeg sto på taket.

Top down feie fra høyre ved sin base slutter på graffiti som jeg var ute nedstrøms

Relaterte Topp 10 Lister

Ingen Innlegg funnet

Turplanlegging Ressurser

nærliggende overnattingssteder

Booking.com

Booking.com Anmeldelse: Er Det Legit Eller En Scam?

Utvalgte Bilder og Attraksjoner i Nærheten

Merket med: san bernardino, rancho cucamonga, national forest, lytle creek, sør-california, inland empire, california, foss, graffiti

Besøkende Vurderinger av Denne Fossen:

Lytle Creek Bonita Falls og ikke navngitte falls April 24, 2011 11:46 pm Av David Doyel – Hiked Til Bonita Falls I Lytle creek med min sønn. Det er også 3 små grotter der. Hvis du klatrer opp til venstre for fossen kan du se en del av øvre falls som er 190′. Bonita er visstnok 160′. Jeg har hørt At Kolibrier er til stede når blomstene blomstrer på… …Les Mer

Har du vært i en foss? Send inn en skrive opp / gjennomgang og dele dine erfaringer eller inntrykk

Gjennomgå En Foss

Nærmeste Fossefall

Waterfaller Nyhetsbrev

Waterfaller Nyhetsbrev er der vi kuratere vell av informasjon På World Of Waterfalls hjemmeside og levere den til deg i bite-sized biter i innboksen din. Du får også eksklusivt innhold som…

• Waterfall Wednesdays
  • Insider Tips
  • Bruker-innsendt Waterfall Skrive Opp I Måneden
  • og de siste nyhetene og oppdateringene både på nettsiden så vel som rundt den fantastiske verden av fossefall

Abonner På Waterfaller Nyhetsbrev og gi Meg Waterfall Wednesdays!

Prosessen med Hvordan Jeg Tjener Inntekt Dele Min Lidenskap Gjennom Levde Erfaringer