Maybaygiare.org

Blog Network

Hvorfor San Pedro De Atacama Chile Burde Være på Din Bøtte Liste

jeg viste Meg Til San Pedro de Atacama uten å vite hvor jeg skulle sove den natten. Jeg hadde nettopp kommet fra Argentina på en svimlende busstur etter to uker med en full arbeidsplan. Jeg var utmattet og ærlig ikke lyst til å utforske et nytt sted. Den eneste grunnen til at jeg selv stoppet Gjennom San Pedro var på grunn av sin praktiske nærhet til flyplassen I Calama, som kunne få meg til mitt neste arbeidsdestinasjon (Patagonia) for billig.

jeg bestilte tre netter på et herberge, og det som skjedde etter det helt, helt, dypt, helt blåste meg. San Pedro De Atacama vil aldri igjen være bare en annen prikk på kartet for meg, og det bør ikke være for deg, enten.
Gå dit. Her er hvorfor.

San Pedro de Atacama
allerede forelsket i skitt gatene I San Pedro De Atacama. © Hassen Salum

Astronomi Tur I San Pedro de Atacama

jeg elsker nattehimmelen. Jeg elsker stjerner, stjernebilder, stjerneskudd, planeter, satellitter, galakser, hva jeg kan se.

jeg pleide å ligge på trampolinen min i bakgården og telle stjerneskudd til jeg sovnet. Jeg ville verve vennene mine til å sove over og telle stjerneskudd med meg.Men jeg forteller deg, jeg har aldri opplevd noe i mitt liv som det jeg så I San Pedro De Atacama, Chile. På grunn av sin beliggenhet midt i den tørreste ørkenen i verden, er det både langt fra lysforurensningen i store byer og er kjent for å ha klar nattehimmel, uten skyer eller nedbør. Denne kombinasjonen er det som gjør dette til en bøtte lister for så mange som elsker nattehimmelen som jeg gjør.

Gå dit og gjør En Astronomi Tur. For å finne en tur, spør vandrerhjemmet eller turkontorene på Hovedgaten I Caracoles. Det er flere alternativer hver kveld. Du trenger ikke å bestille mer enn en dag eller to på forhånd.

Sørg for at det inneholder et teleskop som dette:

astronomitur san pedro
Astronomitur I San Pedro De Atacama Chile. © Hassen Salum

en «kulehop» er en konsentrert gruppe på mer enn 1000 stjerner. Vi så på En Som heter Tucan 47, bestående av ca 6 MILLIONER stjerner, det er 17 lysår unna. Med det blotte øye så det ut som om det kunne ha vært en stjerne, men gjennom et teleskop så det ut som en juvel, med diamanter som sprang ut fra sentrum i alle retninger. Det var muligens den vakreste tingen jeg noensinne har sett, og det kommer fra en jente som normalt kunne bry seg mindre om alle ting sparkly.

jeg var helt geeking ut. Seks millioner stjerner … kan du selv vikle hodet rundt det? Jeg kan bare ikke, og det er sånn det føles å få tankene dine helt blåst.en åpen hop er en konsentrert gruppe med færre enn 1000 stjerner. Vi så på en av disse som (med et fantasifullt sinns øye) skaper formen av en sommerfugl hvis du spiller koble prikkene.det er to galakser som bare kan ses Fra Den Sørlige Halvkule, De Store Og Små Magellanske Skyene. Jeg vil aldri glemme første gang jeg så disse, midt I W Trek I Torres del Paine Nasjonalpark I Sørlige Chilenske Patagonia. I det blotte øye så de ut som små skyer, ubevegelig mot nattehimmelen. Et mystisk puslespill for øyet og hjernen å forstå. De er 164 000 og 168 000 lysår unna.

gjennom teleskopet så Den Store Magellan-Skyen ut som en slags tarantula. Som svarte og hvite flekker. Den svarte, lærte jeg, er nebula som danner nye stjerner. De hvite / grå flekkene er materiale fra stjerner som allerede har dødd, og at materialet reflekterer lys fra nåværende stjerner.

Magellanske galakser
de to «skyene» er Magellanske Skyer, galakser som bare kan ses På Den Sørlige Halvkule. © Hassen Salum

Det første vi så på Gjennom teleskopet Var Saturn med sine ringer. Det var et godt trekk av vår guide for å vise oss det først fordi Mens vi trodde det var fantastisk, Var Selv Saturn i all sin hvite skinnende herlighet nesten unimpressive i forhold til klynger og galakser vi så neste. Kan du forestille deg? Saturn, kjedelig!?OG … mens vi sto der i mørket foran Melkeveien under stjernene, skutt en meteoritt over horisonten rett foran oss, brennende rød, hvit, så grønn, og til slutt fizzling ut så nær jorden at vår guide fikk oss til å få pusten og gisp slik at vi kunne lytte etter PÅVIRKNING.

😳 Alvorlig.

den strekte seg over hele himmelen foran oss, den må ha vart minst 10-15 sekunder. Jeg har aldri sett noen stjerneskudd så nær, den firey, den ekte, rett foran øynene mine.Dette Er San Pedro De Atacama. Gå dit. Besøk nattehimmelen. Endres.

Sandboarding På Mars

som om en tur utenfor Jorden ikke var nok, allerede neste morgen meldte vi oss på en sandboarding-leksjon. Turen vil tilsynelatende ta oss like utenfor byen til et sted som heter «Death Valley», men jeg gutt du ikke, når vi slått på veien, skiltet jeg leste da vi passerte sa » Marte «som betyr» Mars.»
Så dro vi til Mars den dagen.

Sandboard san pedro
Mars (også Kjent Som San Pedro De Atacama). © Hassen Salum

stasjonen tok bokstavelig talt ikke mer 5 minutter fra byen, men det føltes som om vi hadde kommet inn… Vel… Mars. Fjellformasjoner, sanddyner, vulkaner i horisonten… Mars.

Oh yeah, og vi lærte å sandboard! Sandboard San Pedro har flotte guider og ga en super nyttig leksjon, pluss vi fikk bruke ekte snowboards og støvler. Takket Være Burton, jeg endelig var i stand til å gjøre svinger ned en sanddyne. Mine tidligere forsøk I Brasil og Peru var ikke så vellykkede med trebrett og velcro stropper.

sandbrett san pedro
BEVIS. Denne livslange skiløperen er i stand til å sandboarding på et snowboard. © Hassen Salum

Sandboard San Pedro De Atacama
Sandboarding På Mars. © Hassen Salum

denne sandboarding turen er en halv dag, og jeg anbefaler å gå om morgenen for å slå varmen. Ta med vann, solkrem og solbriller, og hvis du tar med et kamera, må du sørge for at du har riktig innkapsling for å beskytte den mot sanden.

Relatert: Traversering Sør-Amerika Med Motorsykkel

ATV Tur I Ørkenen

den siste aktiviteten vi valgte var EN ATV tur. Vi hadde stirret på himmelen, og vi hadde opplevd På Mars, men dette ga oss en sjanse til å ta et skritt tilbake og se dalen som byen San Pedro var i, omgitt Av Mars, vulkaner, saltsletter og ørken.

vi dro Med På Safari Atacama, som tilbyr halvdag, hel dag og flerdagsturer. De er en liten operasjon, så da vi gikk var det bare to av oss og en guide. Det var bokstavelig talt ingen andre rundt.
vi åpnet gasspjeldet på de grusveiene, det var bare litt moro.

Atv tour San Pedro
Sparker opp litt støv Med På Safari Atacama. © Hassen Salum

Volc@n Licancabur skaper Den dramatiske bakteppe Av San Pedro De Atacama og ingen steder fikk vi bedre utsikt enn ute på Atv midt i ørkenen.

Denne korte, men utrolig tur Til San Pedro de Atacama ville ikke vært komplett uten min signatur hoppe fordi det var den slags sted:

Volcan Licancabur
Mitt første hopp skutt foran en vulkan. Takk © Hassen Salum

Besøker San Pedro de Atacama

vi bodde På Hostel Pangea. Det er pent plassert, inkluderer frokost, har private rom, gratis WiFi, komfortable hengekøyer, og virkelig flott resepsjonen gutta, men rommene er ikke noe å skrive hjem om. Det er sannsynligvis mer komfortable alternativer i byen, men siden vi ankom uten å ha bestilt et sted på forhånd, var vi glade for å ha funnet dette alternativet i tre netter.

vår favoritt restaurant Var La Picada del Indio, få menyen på dagen, det er alltid god og rikelig med mat. De har Også Austral øl der, min favoritt Fra Chile.

Hvordan Komme Til San Pedro de Atacama

Fra Chile: Calama er i nærheten med gode forbindelser via fly og buss til andre steder i Chile. Sky Airlines er Chiles nasjonale lavprisselskap. Vi fløy Fra Calama hele veien Til Puerto Montt I Patagonia for ca $140 hver, inkludert en sjekket bag og foretrukne seter. Du kan få en buss Mellom Calama Og San Pedro, eller du kan velge om en $12 per person privat skytteltur fra vandrerhjemmet til flyplassen når som helst du trenger. Vi ordnet dette direkte gjennom vår hostel resepsjonen.

Fra Bolivia: hvis du kommer Fra Saltslettene I Uyuni, er det lett å ta en tur som går Gjennom Saltslettene og slutter I San Pedro. Det er billigere å starte I Bolivia og gjøre en salt flats tur enn å gå motsatt vei, starter I Chile og går Til Bolivia fordi Bolivia er mye billigere.

Fra Argentina: vi tok en 7 am buss Fra Salta, Argentina for rundt $ 30. Vi kjøpte bussbilletter på bussterminalen I Salta dagen før vi gjorde turen. Turen tok rundt 8 timer. Vær forberedt på svingete veier gjennom bratte canyons og en høy høyde grenseovergang. Jeg var et varmt rot mellom bilsykdom og høydesyke som skjedde samtidig. Drikk rikelig med vann og ta Dramamine hvis Du er utsatt for reisesyke.

Relatert: Gjensidighet Avgifter FOR Amerikanske Borgere Som Reiser Til Sør-Amerika

Paso De Jama grenseovergang
Tøffer juice og spise et eple, kjemper både bevegelse og høydesyke ved grenseovergangen.

Selv Etter å ha jobbet med min tøffe tur Til Chile fra Argentina, San Pedro De Atacama var helt verdt Det. Skitt gatene og sjarmerende butikker tok meg tilbake til min backpacking dager gjennom Mellom-Amerika mer enn et tiår siden. Denne byen stjal hjertet mitt umiddelbart, og det var før jeg visste hva som var i butikken for meg.da jeg forberedte meg på å skrive dette innlegget, så jeg Opp På San Pedro De Atacama-nettsiden. Det første jeg leste var, » jeg trodde aldri jeg ville se noe som dette i mitt liv . Alt her er imponerende … en skjønnhet fra en annen planet!»Det var et vitnesbyrd fra en tysk turist, men det kunne godt ha vært min, eller noen andres.

jeg tilbrakte bare tre dager der, og det var ikke nok. Mens jeg måtte gå Til Space og Mars, gjorde jeg det ikke til månen, noe som er et annet alternativ! Jeg må bare gå tilbake

• Tagsastronomi, atv tur, bøtte liste, destinasjonsguide, sand boarding