Maybaygiare.org

Blog Network

Skottland Reiserute 7 dager

Skottland Er et av de stedene som bare er magisk. Sekkepipe spiller, menn i kilts, Scotch, Slott, Outlander. Det er så mange steder å besøke i Denne Skottland reiseblogg og er inkludert i Denne Skottland reiserute 7 dager.

Skottland en uke Reiserute-7 dager I Skottland

Her er et eksempel reiserute for hver dag i Løpet Av Denne Skottland en uke reiserute. Kjøretider og hoydepunkter er oppfort nedenfor under hver dag.

Dag 1-start I Edinburgh og hodet Til St Andrew ‘ s før du drar nordover til Inverness for natten.
Dag 2-vil se deg reise langs Loch Ness Til Glen Coe og bo på En Country Lodge langs Loch Ness.
Dag 3 & 4-vil se deg reise Til Isle Of Skye og besøke Old Man Storr og fairy bassenger.Dag 5-Vil se deg reise Dornie Og Eilean Donan Castle
Dag 6-vil se deg reise Til Stirling før du drar tilbake til Edinburgh.
Dag 7-utforsk Edinburgh

Edinburgh Er min favoritt by, og Det er så mye å gjøre der. Jeg bodde I Edinburgh i et år. Sjekk ut denne guiden om Ting å gjøre i Edinburgh.

Skottland er et land du vil ønske å tilbringe litt tid i. Denne 15 dagers Skottland Reiseruten dekker mer av landet.

Ting å se på Denne Skottland biltur reiserute

Skottland Er min favoritt land i Europa, ikke bare fordi jeg studerte i utlandet der og bodde i Edinburgh for et år, men på grunn av skjønnheten i landet. Det hadde vært 15 år siden jeg hadde vært I Skottland og mange ting hadde endret seg, men landskapet er fortsatt helt fantastisk.jeg har vært På Høylandet i August, September, oktober, November Og Mai – ikke bekymre deg, det er sikkert å regne uansett hvilken tid på året, men det legger bare til mystikken til stedet og forbedrer fossene og grøntområdene og Skotske Tistler.

Pakking For Skottland kan være en utfordring med været. Min filosofi er å alltid være forberedt på regnet.

Planlegger en Tur Til Skottland Høydepunktene:

• Edinburgh – Holyrood Palace, Edinburgh Castle, Royal Mile
  • Inverness – Det Skotske Høylandet, Loch Ness, Urquart Castle
  • Isle Of Skye – Fairy Bassenger, Gammel Mann Storr, Portree, Dunvegan Castle
  • Fort Williams – Loch Ness, Glen Coe, Loch Lomond
  • Dornie – Eilean Donan Castle

På denne vi går så langt nord som inverness Og Deretter Vest Til Isle Of Skye Før Vi Drar Tilbake Til Edinburgh. Jeg vil også legge Til At Glasgow er et flott sted å stoppe også.

dette var min første gang å kjøre I Skottland. Jeg var litt nervøs i begynnelsen, men det er virkelig Den beste måten Å Reise Skottland.

Reisetips Skottland: Skottland Reisetips for 1 uke Skottland reiserute

Tips 1 – Min første reise tips For Skottland er å justere til tiden I Skottland. Vi hadde vært i London i fire dager før Vi ankom I Skottland, så vi var ikke lenger jet lagged. Jeg anbefaler å bruke minst en dag i Edinburgh før du kjører, spesielt hvis du ikke er vant til å kjøre til venstre. Som Jeg bor I New Zealand er jeg vant til å kjøre på venstre side.

Tips 2-Skottland i en uke-leie en bil. Vi leide en bil gjennom Europa På Edinburgh Flyplass og alt fungerte greit. Vi hadde en nyere LITEN SUV, og vi var vant til alt unntatt når det ville stenge når bilen var på en fullstendig stopp. Jeg fant dette veldig bisarrt og tenkte at jeg hadde stoppet bilen som det var en manuell. Jeg snakket med min venn der, og de la meg vite at dette er normalt (det er en måte å spare på bensin).

Tips 3 – du vil ikke ha mobiltelefon mottak i de fleste av høylandet. Dette er ikke så stor avtale med mindre du planlegger å bruke telefonen SOM GPS. Min anbefaling er å laste ned appen maps.me og så laste ned Kart Over Skottland slik at du kan bruke den off line. Dette var strålende for oss som vi også brukt det for rasteplasser og restauranter.

Tips 4 – du bør absolutt bestille alle overnatting før turen. Jeg hadde gjort seks av våre syv netter på forhånd og jeg fortsatte å sjekke for å se om det var noen hoteller tilgjengelig for en natt. Vi fant et sted, men husker Skottland i høysesongen er booket ut.

Dag 1-Edinburgh til Inverness Via St Andrews

Kjør Fra Edinburgh Til St Andrews – 2 timer
Kjør Fra St Andrews Til Inverness-3 timer

Vi dro tidlig fra Edinburgh som vår første dags kjøring var en lang hale. Vi ankom St. Andrews før lunsj. St Andrews kan enkelt gjores som en dagstur fra Edinburgh.

St Andrews er fødestedet til golf. Vi dro for å se Old Course, klubbrommene, og traff noen baller på driving range. Vi tok noen obligatoriske bilder på broen på det 18. hullet og deretter ledet til lunsj.St Andrews Er en søt liten by Og Selvfølgelig William og Kate gikk På Universitetet der. Det er et flott lite sted å gå rundt, ta en matbit og strekke på bena på en lang biltur.etter å ha tilbrakt noen timer i byen bestemte vi oss for at det var på tide å dra nordover til Inverness. Det er en tre timers kjøretur Til Inverness På A9 som er en dobbel vogn måte.

det eneste problemet er at det ikke er noen hvilestopp underveis. Dette er hvor du bruker en app som maps.me er nyttig som du kan sette i ting i nærheten av meg og velge mellom kafeer eller bad. Bare et notat om at badene ikke er gratis i STORBRITANNIA. De fleste steder må du kjøpe noe for å bruke toalettene. Vi stoppet også på en bensinstasjon på 4 pm og det hadde allerede stengt.

Vi ankom I Inverness rundt 6 pm på Vår BnB som var like utenfor sentrum. Vi bodde På Crown House som var et herlig sted å bo med et stort rom og eget bad. Til middag ingen av oss var opp for å gå ut for å spise så vi gikk en kort spasertur til supermarkedet og plukket opp litt mat og snacks for neste dag. Vår BnB inkludert frokost og vi hver hadde en Full Skotsk Frokost neste dag.

Dag 2 – Inverness Til Fort Williams via Glen Coe

Kjør Fra Inverness Til Fort Williams-under 2 timer

etter frokost vår første stopp var å sjekke Ut Loch Ness og Urquart Castle som er mindre enn en time unna Inverness.Urquart Castle Er et ikonisk sted og en vakker beliggenhet. Slottet er en ruin, men du kan fortsatt gå rundt for å utforske området.

Det er også mange steder å trekke over Opp Og Ned Loch Ness for de beste bildene. Vi startet dagen med å trekke over på hvert stopp! Det er så verdt det selv fordi området er så vakkert.

etter timer stirrer på sjøen og stoppe for å ta bilder vi var på sørspissen av innsjøen Og Fort Williams. Vi stoppet for lunsj der og tok en titt rundt i byen.
Nå her er der vi omvei fra vår opprinnelige plan som var å fortsette videre Til Isle Of Skye som gjør mye fornuftig, men vi gikk Inn På Glen Coe som vi var til stede En Dåp på Isle Of Skye neste dag.

Så av Til Glen Coe gikk vi med alle andre det virket. For de som ikke er kjent Med Skotsk terminologi, er glens det vi vil referere til som daler og lochs er det vi vil kalle innsjøer.
Fra Fort Williams Til Glen Coe var vi i en lang bilkortesje. Trafikken var dårlig og det var også bygging. For å legge til det, hadde det begynt å drizzle og skyene hadde kommet inn.
Da Vi ankom Glen Coe var det den perfekte scenen fra En Skotsk dag-elendig og våt! Vi brukte en stund kjører rundt og ta bilder før du drar tilbake Til Fort Williams. Det er en vakker strekning, men veiene er vindfulle.

Skottlands berømte highland coo (ku) kan bli funnet i omtrent overalt i Det Skotske Høylandet. Hvis Du aldri har sett Highland kyr, de vanligvis har oransje pels, store horn, og raggete hår med store buskete smell. Du kan gå videre nordover fra Inverness og se dem også.

Hårete coos I Skottland

Og så kjørte vi tilbake Til Fort Williams og på hotellet vårt kalt Inch hotel som var like utenfor Fort Augustus. Dette hotellet var mer av et landsted og hadde nylig vunnet priser for best Scottish Inn. DET er et historisk country lodge hotell med utsikt Over Loch Ness!

DAG 3-Isle Of Skye

Kjør Fra Fort Williams Til Isle Of Skye-2,5 timer

jeg besøkte Først Isle Of Skye høsten 2000. Vertsfamilien min kjørte meg til Skye for en helg, og vi gjorde alle disse kule turene og så vakre ting før De ble lagt ut over Instagram.

Så da vi kom tilbake Til Isle Of Skye visste jeg hva jeg ønsket å gjøre og hvor vi ønsket å gå tilbake til. Vår viktigste grunn til å besøke Skye var imidlertid å delta på en dåp / dåp.
vi våknet tidlig og sjekket ut av vår vakre hotellrom På Inch og kjørte til Portree. Google maps sa det ville ta rundt to timer, men etter trafikken vi opplevde dagen før jeg var litt bekymret, spesielt siden dåpen startet på 10am.

vi dro ca 7 am fra hotellet og begynte å kjøre mot Portree. Det var en ganske begivenhetsløs kjøretur som veiene var definitivt stille som tidlig på morgenen. Vi hadde til og med tid til en kaffe før seremonien.

dåpen ble holdt i en liten kirke I Portree og etterpå gikk vi på en pub og hadde et måltid og selvfølgelig kake!

etter feiringen gikk vi opp Til Old Man Storr. Nå kan Du se Old Man Storr som du kjører inn Portree, men det er litt lenger nord enn byen. Dette er riktig den mest berømte turen På Øya og definitivt den travleste. Den ‘Gamle Mannen’ er en stor høydepunktet av rock som står høyt og kan sees for miles rundt. Det tar rundt 45 minutter å gå til pinnacles og deretter 30 minutter å gå ned igjen.

7 dagers Skottland reiserute
etter en lang dag bestemte vi oss for å slå tidlig som vi hadde en andre dag På Isle Of Skye.

DAG 4-Isle Of Skye

Kjør Fra Portree Til Dunvegan-30 minutter

neste morgen dro vi inn i landet til Fairy Pools. Ved foten Av Black Cuillins nær Glenbrittle Er Fairy Bassenger, vakkert krystallklare blå bassenger På Elven Brittle.
disse berømte bassenger lokke besøkende fra hele verden, som de gjør noen stor ‘Vill Svømming’ for de modige nok til å gå inn i det kalde vannet. For de mindre eventyrlystne disse magiske Fairy Bassenger gjøre noen fantastiske bilder. Vi var definitivt ikke klar til å modige det kalde vannet, så vi tok bare bilder.

7 dager I Skottland

En av de tingene Som gjør Skottland så uvirkelig å utforske er den unike tekstur av bakken under føttene. Der Vi ofte er kjent med å gå over gressfelt, skitne stier, steinete knauser eller mossete skogsgulv, Er Skottland dekket av tett tundra-lignende løvverk som består av gressklumper, lyngbusker og torv. Alle som kommer sammen for å skape en springing bakken dekker som kan la deg følelsen som om du er byksende over en gigantisk madrass.

denne fascinerende kombinasjonen er virkelig ting av eventyrlegender. Det er vanlig at selve bakken du går på, er oversvømt i flerfargede blomster og en tett vevd blanding av forskjellige planter, blomster, bregner og gress.Fairy Bassengene er en serie små fossefall og dype bassenger fylt av krystallklart vann som er en kombinasjon av regnavrenning og snøsmelting fra De nærliggende Cuillin-fjellene. Denne lille bekken har kuttet dype riller inn i fjellet med rike blå krystallklart vann som erte på sansene og nesten krever at du kle av klærne og dykke i.

Tilbake i bilen dro vi Til Dunvegan Castle på Vestkysten Av Isle Of Skye. Bygget på en stein i en idyllisk loch side setting, Er Dunvegan det eldste kontinuerlig bebodde slottet I Skottland og har vært forfedres hjem for Høvdingene Til Clan MacLeod i 800 år.

på skjermen er mange fine oljemalerier og klan skatter, den mest berømte som Er Fairy Flagget. Legenden sier at denne hellige banner har mirakuløse krefter og når unfurled i kamp, klanen MacLeod ville alltid beseire sine fiender.etter å ha utforsket det meste av øya kjørte vi tilbake til fastlandet til Dornie, kjent For Eilean Donan Castle. Det var her bryllupet fant sted dagen etter.

DAG 5-Isle Of Skye Til Dornie Og Eilean Donan Castle

Kjør Fra Portree Til Dornie-1 time

den typiske, Skotske Slottet – Eilean Donan Castle.Når vi først ble invitert til å delta på vår venns bryllup spurte jeg hvor det ble holdt. Svaret jeg fikk var I Skottland i noen slott. Jeg hoppet opp og sa ble Det kalt Eilean Donan Castle???? Vi drar.

eilean Donan Castle Scotland reiserute 7 dager

dette slottet har en spesiell plass i mitt hjerte. Hver gang jeg har vært I Det Skotske Høylandet (jeg studerte i Utlandet I Skottland) har jeg sørget for å besøke slottet. Det er bare så pittoresk på sjøen, men jeg har aldri vært inne i slottet, og dette var min sjanse.

bryllupet ble holdt klokka 6.30 etter at slottet hadde stengt for dagen. I ekte Skotsk form hadde det regnet hele dagen, og da kom vi endelig til 6pm og det var en pause i regnet.

seremonien var nydelig og da hadde Vi New Zealand bobler etterpå inne i slottet. Jeg tror min favoritt øyeblikk var etter seremonien, og vi gikk tilbake over broen til fastlandet. Lyset var bare fantastisk og paret hadde sine bilder tatt.

Og så begynte de å gå tilbake over broen mens bagpiper spilte foran dem. Det var et fantastisk øyeblikk, og det var noen turister rundt som fikk litt av et show og tok så mange bilder. Vi tilbrakte kvelden feire med paret før retur Til Vår B &B.

DAG 6 – Skottland Reiserute Edinburgh

Kjør Fra Dornie Til Edinburgh – 4 time

Vi var opp tidlig neste dag for å kjøre tilbake Til Edinburgh. Vi bestemte oss for å stoppe underveis I Stirling og besøke William Wallace Monument som en pause i alle kjøringen.
jeg anbefaler å stoppe i Stirling. Det er en søt liten by med mye historie. Du kan også besøke Stirling Castle.

vi brukte litt tid På William Wallace Monument før du drar tilbake på veien Til Edinburgh.

Skottland reiserute 7 dager

Når vi ankom I Edinburgh vi sjekket Inn I Albany Ballantrae Hotel. Jeg elsket dette lille hotellet, og vi var selv i stand til å parkere vår leiebil der over natten. Edinburgh er det perfekte stedet for en romantisk ferie.

Som vi var like bak Princes Street vi gikk inn i byen og møtte våre venner for en søndag Steke. En av mine favoritt ting å gjøre når jeg reiser er å gå ut for en lang, boozy, søndag lunsj. Det er litt ekstravagant til tider, men det oppdaterer meg virkelig og gir meg litt tid fra all kjøring, kaos av å reise eller hva det er.

Konklusjon: En uke i Skottland

og akkurat som vi hadde fullført Vår Skottland biltur! Denne Skottland Reiserute 7 dager kan lett bli omgjort til en 7 dagers selv kjøre Tur Skottland. Jeg har tenkt å skrive mer om Edinburgh selv som byen virkelig har mye å tilby.

Sjekk ut dette innlegget hvis Du er på vei Til Loch Lomond. Du kan sjekke ut dette innlegget pa hotell I Edinburgh.

Pin denne artikkelen for senere!

Skottland Reiserute 7 dager
skottland reiserute 7 dager

nicole labarge er en reiseekspert som har reist internasjonalt i over 25 år, og hun har besøkt over 115 land alle mens du arbeider en 9-5. Hun har bodd I England, Skottland, Japan Og New Zealand. Sjekk ut hennes detaljerte destinasjonsguider og reiseproduktguider.

Siste Innlegg

link til 15 Beste Airbnbs I Byron Bay, Australia

15 Awesome Airbnbs I Byron Bay, Australia Airbnb Byron Bay: er Du ute Etter de beste Airbnbs I Byron Bay? Å finne Den rette Byron Bay Airbnb for deg trenger ikke å være vanskelig. Det har jeg…

link til 15 Unike Og Beste Airbnbs I Portugal

Beste Airbnbs I Portugal – som dekker alle de populære destinasjonene I Portugal Portugal Airbnb: leter Du Etter De beste Airbnbs I Portugal? Vi vil, som jeg var forsker flytte Til Portugal Jeg…